accountantsonline.nl: Tariefswijziging KPN biedt besparingskansen
Lees voor het aanmelden de voorwaarden.
Hier klikken

Tariefswijziging KPN biedt besparingskansen

KPN maakte deze week bekend zijn tarieven van vast naar vast en van vast naar mobiel per 1 januari gelijk te trekken. Diverse media pakten dit nieuws op, waarbij over het algemeen de insteek werd gekozen dat bellen voor de consument duurder wordt. Distributie Service Provider baZoeKa laat bij monde van algemeen directeur Mark Hekkelman weten de tariefwijziging voor InternetPlusBellen een stuk positiever te beoordelen: ‘Als de consument een beetje slim is, kan hem dit veel voordeel opleveren.’

Voor InternetPlusBellen-abonnees van KPN wordt vanaf 1 januari bellen van vast naar vast even duur als bellen van vast naar mobiel. In de praktijk betekent dit dat het bellen van een vast nummer naar een ander vast nummer duurder wordt, en wel van 4 cent naar 9 cent per minuut. Hekkelman wijst erop dat het tarief voor bellen van vast naar mobiel tegelijkertijd daalt van 16,5 naar 9 cent per minuut.

Hekkelman: ‘KPN zegt de tarieven met name te verhogen om zijn aanbod naar klanten eenvoudiger en overzichtelijker te maken. Ze zijn hier al enkele jaren mee bezig. Maar ondanks dat de tariefwijziging op het eerste gezicht een verslechtering voor de consument lijkt in te houden en KPN er zelf ongetwijfeld niet slechter van wordt, wordt de soep niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend. Want een beetje slimme consument kan juist veel voordeliger uit zijn met de nieuwe tarieven.

Hekkelman onthult hoe: ‘Kies bij InternetPlusBellen voor een BelOnbeperkt Avond & Weekend of, nog beter, voor een BelOnbeperkt Altijd bundel. Hiermee koop je de verhoogde belkosten naar vaste nummers maandelijks af en dat voor hetzelfde bedrag als nu. Tel daarbij het feit op dat bellen van vast naar mobiel bijna 50 procent goedkoper wordt en het is duidelijk dat je als consument aanzienlijk kosten bespaart. Wel één kanttekening, deze aanpak is vooral interessant voor mensen die veel bellen en voor mensen die bijna alleen maar naar mobiel bellen. Maar de tariefwijziging levert dus niet alleen KPN geld op, maar ook de slimme consument.’  Bron: baZoeKa


Eerder geplaatste artikelen

Chief content manager onderbelicht in organisatie
Nog steeds veel bedrijven en organisaties werken met en denken in papier. Juist in deze tijd van economische terugval is het zaak om daar wat aan te doen. Organisaties kunnen veel efficiënter en ...
Lees meer...
Online factuurprogramma maakt accountants blij
Earny verlaagt drempel online factureren door geen lastige boekhoudtermen te gebruiken. Accountants en boekhouders worden niet altijd blij van klanten die zelf facturen maken in een zelfbedacht systee...
Lees meer...
Weg met het papier
De digitale ontwikkeling zorgt ervoor dat er in toenemende mate minder papier wordt geprint en verstuurd. Digitalisering verhoogt de kwaliteit en snelheid van gegevensvastlegging, handmatige verwerkin...
Lees meer...
Hier klikken